Obchodní podmínky

1. Definice

Pokud není v těchto obchodních podmínkách uvedeno jinak, mají pojmy zde používané následující význam:

  • Realitní činností
    se rozumí zprostředkování uzavření smlouvy o nabytí vlastnického práva k nemovité věci nebo jiného práva opravňujícího užívat nebo požívat nemovitou věc, byt nebo nebytový prostor, včetně zprostředkování převodu družstevního podílu v bytovém družstvu.
  • Realitním zprostředkovatelem
    se rozumí fyzická osoba podnikající na území České republiky jako realitní zprostředkovatel

    Lenka Hojerová, se sídlem třída Edvarda Beneše 1558/16, 500 12, Hradec Králové

    • IČO: 01306341
    • není plátcem DPH
    • zapsaná v živnostenském rejstříku v evidenci Živnostenského úřadu Magistrát města Hradec Králové
    • adresa pro doručování: třída Edvarda Beneše 1558/16, 500 12 Hradec Králové
    • telefonní číslo: +420 603 420 859
    • kontaktní e-mail: lenka@realitnisamanka.cz
  • Smlouvou o poskytování realitních služeb
    se rozumí písemná smlouva o realitním zprostředkování, jejímž předmětem je poskytování realitních služeb, uzavřená mezi realitním zprostředkovatelem a klientem.
  • Klientem
    se rozumí jakákoli fyzická či právnická osoba, které realitní zprostředkovatel poskytuje za odměnu realitní služby na základě smlouvy o poskytování realitních služeb. Klientem není druhá strana zprostředkovávané smlouvy, tedy osoba, která byla v rámci poskytování realitních služeb realitním zprostředkovatelem vyhledána. Klientem se tato osoba nestává ani uzavřením rezervační smlouvy nebo kterékoli jiné smlouvy s klientem a realitním zprostředkovatelem.

2. Etický kodex

Realitní zprostředkovatel postupuje při poskytování svých služeb vždy v souladu se zájmy a pokyny klienta a při své činnosti se řídí právním řádem České republiky a Etickým kodexem, jehož úplné znění je zveřejněno na webových stránkách https://www.realitnisamanka.cz/.

3. Smlouva o poskytování realitních služeb

Realitní zprostředkovatel poskytuje realitní služby pouze na základě písemné smlouvy o poskytování realitních služeb. Veškerá práva a povinnosti, garance a výhody, poskytované nad rámec zákona klientovi, jsou podmíněny uzavřením písemné smlouvy.

4. Provize

Za poskytování realitních služeb náleží realitnímu zprostředkovateli provize stanovená ve smlouvě o poskytování realitních služeb. Realitní zprostředkovatel je povinen i bez vyžádání vystavit a předat klientovi řádný daňový doklad o vyúčtování provize včetně příslušné výše DPH, pokud je realitní zprostředkovatel plátcem DPH. Provize zahrnuje odměnu za realitní činnost a zahrnuje minimální rozsah realitních služeb definovaný níže, bez ohledu na to, do jaké míry byly v konkrétním případě klientem využity.

5. Postup při prodeji/pronájmu

Popis standardního postupu prodeje nebo pronájmu nemovitostí, bytů, nebytových prostor nebo převodu družstevního podílu v bytovém družstvu je zveřejněn na webových stránkách https://www.realitnisamanka.cz.

6. Úschova peněžních prostředků a depozitní účty

Realitní zprostředkovatel je oprávněn přijímat rezervační poplatky (a to z pověření svého klienta a jako platební místo) na svůj účet, a to pouze do výše provize a pouze do doby uzavření zprostředkovávané smlouvy. Tyto peněžní prostředky musí být uloženy na bankovním účtu odlišném od provozního účtu realitního zprostředkovatele. Veškeré ostatní peněžní prostředky klienta musí být uschovány a vypořádány prostřednictvím úschovy prováděné bankou nebo advokátní kanceláří.

7. Minimální rozsah realitních služeb

Realitní zprostředkovatel poskytuje klientovi následující standardní realitní služby, není-li ve smlouvě uvedeno jinak:

a) provedení úvodní prohlídky nemovitostí a doporučení obvyklé výše kupní ceny / výše nájemného dle stavu realitního trhu;
b) zpracování návrhu marketingové strategie a zpracování nabídky prodeje nemovitostí (včetně fotodokumentace) a zajištění jejich inzerce a zveřejnění na vybraných českých realitních internetových stránkách, zejména na webových stránkách realitního zprostředkovatele a případně dalších reklamních médiích;
c) obstarání výpisu z katastru nemovitostí a kopie či originálu katastrální mapy (pouze u prodeje nemovitostí);
d) jednání se zájemci, organizace a zajištění prohlídek nemovitostí se zájemci;
e) vypracování návrhu rezervační smlouvy a organizačně administrativní podpora při jejím uzavření se zájemcem;
f) zprostředkování přípravy návrhu standardní smluvní dokumentace nezbytné pro realizaci obchodu - v případě nájmu nemovitostí nájemní nebo podnájemní smlouvy, v případě prodeje nemovitostí kupní smlouvy, návrhy na vklad vlastnického práva do katastru nemovitostí, smlouvy o převodu družstevního podílu v bytovém družstvu;
g) zprostředkování úschovy kupní ceny nemovitostí u certifikované advokátní kanceláře;
h) organizační podpora při jednání smluvních stran nezbytná k uzavření smluvní dokumentace (v případě prodeje nemovitostí včetně zprostředkování ověření podpisů);
i) zajištění podání návrhu na vklad vlastnického práva k nemovitosti včetně zajištění úhrady správního poplatku (pouze u prodeje nemovitosti);
j) organizace předání nemovitostí včetně odečtu měřidel a vypracování předávacího protokolu.

8. Stav nemovitosti

Je-li předmětem realitních služeb pro klienta vyhledání vhodných nemovitostí ke koupi či pronájmu, je realitní zprostředkovatel povinen sdělovat klientům objektivní informace o stavu vyhledaných nemovitostí, o kterých ví nebo vzhledem ke své odborné způsobilosti vědět má, včetně informací o konkrétních závadách a omezeních váznoucích na nemovitostech, které plynou z veřejných seznamů. Realitní zprostředkovatel předá takovému klientovi výpis z veřejného seznamu ohledně vyhledaných nemovitostí. Realitní zprostředkovatel však neodpovídá za újmu, která vznikne v případě, že třetí osoba zamlčela či uvedla nepravdivé údaje ohledně stavu nemovitosti. Klient bere na vědomí, že v případě každé transakce s nemovitostí je doporučováno detailní přezkoumání stavu nemovitosti učiněné nezávislým odborníkem.

9. Informační povinnost

Realitní zprostředkovatel po celou dobu platnosti smlouvy pravidelně objektivně informuje klienta o stavu vyřizování věci a objednaných služeb.

10. Povinné pojištění odpovědnosti za újmu

Realitní zprostředkovatel je povinen mít sjednáno zákonné pojištění profesní odpovědnosti za způsobenou újmu po celou dobu poskytování realitních služeb.

11. Povinnost identifikace

Realitní zprostředkovatel je dle zákona č. 253/2008 Sb., o opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu, v platném znění, povinnou osobou a jako takový má mimo jiné povinnost provést identifikaci a kontrolu klienta a identifikační údaje po zákonem stanovenou dobu uchovat.

12. Mimosoudní řešení s pomocí ČOI

Dojde-li mezi realitním zprostředkovatelem a klientem ke sporu, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, má klient právo na jeho mimosoudní řešení. Návrh na mimosoudní řešení sporu podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, podá klient u České obchodní inspekce. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení jsou uvedeny na internetových stránkách České obchodní inspekce na adrese https://www.coi.cz.